dinsdag 25 december 2012

Merry Christmas!!

Prettige kerstdagen iedereen! Eindelijk is het zover.. Kerstdag is aangebroken. Ik wens jullie gezellige, warme momenten toe samen met familie en vrienden. Geniet van het samenzijn rond de kerstboom en de lekkere feestmaaltijden.

Op de kerstdagen vind ik het altijd leuk om herinneringen boven te halen en met mijn familie te praten over allerlei kersttradities. Na wat op het internet te surfen, vond ik deze leuke Christmas tag. Met veel plezier deel ik mijn antwoorden mee. Misschien ook een leuk onderwerp voor op een kerstfeestje ;-).

1) Do you like to stay in your PJ's, or dress up for Christmas?

Ik vind beide passen bij de feestdagen. Ik hou ervan om in een cosy pyama rond te lopen, maar op kerstavond is het bij ons toch de traditie om ons op te kleden. Ook al blijven we gezellig binnen... Jurken en make-up worden bovengehaald op kerstavond. Op kerstdag brengen we de ochtend door in pyama met een heerlijk ontbijtje. Door in pyama te blijven, heb je de neiging om toch langer aan tafel te blijven zitten en meer tijd samen door te brengen.

2) If you could only buy one person a present this year who would it be?


Moeilijke vraag... maar als ik echt slechts 1 cadeau zou kunnen geven dan zou ik graag een bezoekje brengen aan kinderen met leukemie en daar een kind gelukkig maken met een kerstgeschenk. Klinkt heel cliché, maar we hebben het geluk thuis om allemaal gezond te zijn. Ik denk dat dat het grootste geschenk is dat iemand kan hebben. 

3) Do you open your presents Christmas Eve or Christmas Morning?


Op kerstavond... Met de sfeerverlichting vind ik dit het gezelligste om te doen.

4) Have you ever built a Gingerbread house?


Nee, ik heb nog nooit een peperkoekenhuisje gemaakt. Iets om later met de kleinkinderen te doen ;-).

5) What do you like to do on your Christmas break?


Jammer genoeg betekent kerstvakantie ook blokperiode voor een student :-). Maar als pauze hou ik ervan om kerstfilms te bekijken. Of speciale kerstepisodes van series. 

6) Favorite Christmas meal or treat?


Iets dat voor mij niet met kerst mag ontbreken, zijn kaneelkoekjes. Ideale studiepauze, en ook zo heerlijk om op te eten tijdens het blokken.

7) What's your favorite holiday movie?


Mijn favoriete kerstfilms blijven Home Alone 1 en 2. Elk jaar kijk ik deze films opnieuw en opnieuw... Niet alleen omdat ik het goede films vind maar ook omdat deze gekoppeld zijn aan zoveel jeugdherinneringen. Ik denk dat in vele huiskamers deze films afgespeeld worden. Daarnaast vind ik Christmas with the Kranks ook wel een aanrader.

8) Candy Canes or Gingerbread Men?


Beide! Maar als ik toch een keuze zou moeten maken dan toch peperkoekenmannetjes omdat deze er zo schattig uitzien.

9) Have you ever made a Snowman?


Als kind deed ik niets anders dan sneeuwmannen maken vanaf het moment dat er ook nog maar een beetje sneeuw lag. Nu nog steeds ren ik naar buiten om een sneeuwman te maken bij de minste sneeuwval ;-). Jammer dat rond de kersperiode zelden sneeuw ligt, meestal krijgen we de sneeuwbuien voor of na kerst. 

10) Which do you like better, Christmas Eve or Christmas Day?


Ik ben een grote fan van kerstavond omdat alles rond het gezin draait. We zitten de hele avond gezellig samen met ontelbaar veel hapjes en zien later op de avond ook een kerstfilm. Ook de kerstlichtjes maken het allemaal nog veel gezelliger.

11) White lights, or colored lights?


Witte lichtjes, ik vind dat de kerstversieringen in de kerstboom al voor voldoende kleur zorgen. Witte verlichting zorgt ervoor dat de kleuren tot hun recht komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten